For those whose growing up in the 1990s, Teenage Mutant Ninja Turtles means something. The bold postmodern slap in the face of superhero comics there in the West has become one of the symbols of the new era here. Good, bad - it's not about that. But four green brothers in colorful armbands with exotic weapons, calling themselves such buzzwords as "ninjas" and "mutants," were capturing the soul. Someone probably even kept comics about them, one of the first in the former Soviet Union, someone carefully stores as a memory videotapes of the animated series. And someone, shedding poor tears of nostalgia, now and again will think of great beatemaps for the NES, SNES and Mega Drive.
Great news for the latter: the studio Tribute Games, supported by publisher Dotemu is preparing to release Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge.
It's an old-school beatemake inspired by just those very childhood games, even visually stylized for 8- and 16-bit fights. The closest analogue is last year's Streets of Rage 4, released, by the way, also by Dotemu. The authors promise exciting gameplay in the spirit of the old school, the stylistics of the cartoon series of 80-90's, a lot of iconic characters, multiplayer support up to 4 players and a completely new story.
The game still has no release date, and the exact list of supported platforms, except PC and some "consoles" (most likely, we are talking about PS4/5, Xbox One/Series X and Nintendo Switch). But there is a trailer with a splash screen and bits of gameplay:
Only authorized users can leave comments.
Графика стильная!
Всё бы хорошо, но "Месть Шредера"? Что за тёмные мотивы в заголовке? Не лучше ли будет "Возвращение Шреддера" или, скажем, "Шредер вновь возвращается"? Тлетворное влияние тенденции обеления злодеев.
А образы... Вот Майк весёлый, Раф злой, Лео серьёзен. С ними понятно. Но Дон... Дон недовольный бука. Ну почему а? Что, "Одеколонам" так нужно было подчеркнуть характеры намертво впечатанным настроением на лице, чтобы не перепутали героев? В оригинальном сериале все черепашки были весёлыми (и на артах тоже), а характер проявлялся в определённые моменты. Каждый был сложной личностью, а не картинкой-картонкой. А тут, как в новых (страшных, рублёных, и вообще неканоничных) "Утиных Историях" утятам сделали разные "фейсы", вдруг дитятьки перепутают. Фу, в общем.
P.S. Может показаться, что я ругаю создателей и игру, однако это не так. Это первая более-менее нормально выглядящая ретро-пиксельная официальная игра про черепашек за долгое время. Так что я так радуюсь =), просто жаль что радость омрачает парочка деталей ^__^
P.P.S. Если делать нормально — то черепашки должны показывать характеры во время действий, долгого ожидания, выполнения ударов, блокирования, получения вреда и т.д. Тогда они будут живыми, а не куклами с психопатически приклеенными рожами.
Выглядит мега-круто. Однозначно куплю, если стиль и графику не похерят и выйдет в таком виде как в трейлере.