Announced last May, the version of the classic game Atic Atac for Amstrad CPC has finally seen the light of day. Recall that this labyrinthine game with parallel shooting of hordes of enemies was released in 1983 on ZX Spectrum and BBC Micro, but never made it to Amstrad computers. However, if we count the ZX Spectrum +2 and further down the list as such, we can say that it did.
John Ward was in charge of the porting process, and he did it, I must say, splendidly. What's more - the original's simple graphics we saw in the first builds were gone - it was replaced by the work of Stephen Day, who released the Commodore 64 version almost a year ago. Of course, it took a lot of work to re-draw it for Amstrad Mode 0, but again Stephen didn't let you down, it was very bright and colorful. Finally, the music for this port was provided by the notorious Sol Cross. It's no wonder Atic Atac for CPC was finished so quickly as it wasn't the last of the retro-industry.
You can evaluate the result by downloading the release from GitHub or from our site. Keep in mind - the game will run only on CPC 6128 (or on the appropriate emulator).
Only authorized users can leave comments.
Geco оперативно выкатил конверсию и для Enterprise 128k (с небольшими правками)
В детстве мне нравилась эта игра, хоть я вообще не понимал как в неё играть. Я просто бегал по замку и с криком "Уи-и-и-и!" прыгал в колодцы. В старших классах школы, без инструкции я всё так же не мог понять как подбирать предметы и вообще взаимодействовать с игрой.
Только сегодня, записывая видео, разобрался с управлением и основными задачами игры я понял, что игра имеет свой шарм и довольно неплохой геймплей. А также, если знать что делать, игра оказывается не такой уж и сложной. Поэтому видео получилось с полным прохождением.
https://youtu.be/sRyE2Y38ugY
Версия игры с обновлённой графикой смотрится очень шикарно. Большое спасибо разработчикам!
Люблю эту палитру!
Вообще роскошно выглядит.