Already familiar to us from the 3D remake of Exolon, Steven Smith continues his experiments in bringing various Spectrum games into full 3D. This time, the isometric arcade Alien 8 was the guinea pig - or rather, the robot.
It was published in 1985 by Ultimate Play the Game, and it was the second game on the new-fangled Filmation engine. In it, you took control of the robot Alien 8, which had to maintain the safety of the cryogenic-sleeping passengers aboard a starship. Chris Stamper wrote the game, and his brother Tim Stamper was responsible for the beautiful isometric graphics. Thirty-six years later, Stephen Smith made all the objects really three-dimensional and implemented a first-person view.
Yes, Alien 8 3D is more of a concept than a full game (plus it only has 11 screens), but as with Exolon 3D, the phrase "why not?" is as valid as ever. Go to the game's page, download it in any of the three versions (Windows, macOS and Linux), and if you find the idea interesting, ask the author for a sequel - he doesn't mind bringing all the other screens into 3D.
Only authorized users can leave comments.
Ему бы приятнее и плавнее физику сделать, оставшись при этом в рамках ощущений оригинала.
Если смотреть в общем, то два подхода преобладают: первые в ремейках переносят всё "под копирку" (но всё равно что-то важное часто упускают), вторые страдают излишней инноваторностью (которая часто делает только хуже, а также просто ломает старую атмосферность). Пройти путём аккуратной Меры и не добавить ничего лишнего, однако улучшить и детализировать (например в HD) то, что было т.е. прежде всего — правильно без шор увидеть то, что было — это мастерство, доступное (из всех миллионов) очень немногим. Почему-то =)